Jó másfél hónapos fáziskéséssel írok most e hírről (március 10-én kezdték el sugározni e szériát), ami leginkább annak köszönhető, hogy egyáltalán nem nézek tévét, másrészt pedig annak, hogy nem értek a sorozatokhoz.
A Winter sonata mellett a legismertebb koreai televíziós sorozatnak (Kdrama) számító Jewel in the palace honi bemutatása azért jelentős hír, mert a hallyu Európában eleddig csupán a szórványosan forgalmazásra kerülő dél-koreai nagyjátékfilmek, illetve a képregények (manhwa) kapcsán szivárgott be a köztudatba (nem úgy, mint a Távol-Keleten vagy az USA-ban, ahol ezek a tévésorozatok rendkívüli népszerűségnek örvendenek). Az MTV tette e tekintetben akár forradalminak is nevezhető.
Tegyük azonban hozzá a bátortalanságot és a hangsúlyozottan kísérleti jelleget, amelyet a délelőtt 10 órás sugárzás jelez: ezen idősávban a GYES-en lévő kismamákon, a nyugdíjasokon és a munkanélkülieken kívül szinte senki nem néz tévét. A sorozat szakmai konzulense (Csoma Mózes, mindenkinek ajánlom szíves figyelmébe az újonnan megjelent, hiánypótló kötetét) azonban nem hivatalosan azt nyilatkozta, hogy ha sikeres lesz A palota ékköve, akkor másodjára is levetíti a Magyar Televízió, immáron főműsoridőben.
A koreaiak imádják a nemzeti múltjukat felelevenítő kosztümös alkotásokat (lásd az elmúlt 1-2 év legnagyobb favoritjának számító Jumongot), illetve a melodrámákat (lásd a Bae Yong-joont regionális sztárstátuszba katapultáló Winter sonatát): a széles körben körülrajongott szériáik rendszerint e két elemet ötvözik olyan jól csengő nevek kíséretében, mint A palota ékkövének főhősnőjét megszemélyesítő Lee Yeong-ae (One fine spring day, Joint security area, Sympathy for lady vengeance) vagy az All in férfihősét jelentő Lee Byung-hun (Joint security area, A bittersweet life).
Utolsó kommentek